5 نمونه عالی از بازاریابی چریکی
نوشته شده توسط : reza
 
بازاریابی چریکی مفهومی است که جی کنراد لویسون در سال 1984 در کتابش بازاریابی چریکی: راز سود کلان از تجارت کوچک شما ابداع کرد. دقیقاً همانطور که در این مقاله در ویکی پدیا آمده است ، "این از طریق بازاریابی چریکی مجموعه ای از استراتژی ها و تکنیک ها را که با روش های غیر متعارف اجرا می شود ، درک می کند که هدف آنها را از طریق ابتکار و خلاقیت ، به جای سرمایه گذاری عمده در فضای تبلیغات ، به دست می آورد."
 
1.- بازاریابی جنگ چریکی در گذرگاه گورخر
گذرگاه های گورخر یکی از مکان های معمول برای ایجاد روش های بازاریابی چریکی است. خطوط کشیده شده روی زمین اگر خلاقیت لازم را داشته باشید چیزهای زیادی برای بازی به شما می دهد. به عنوان مثال ، مک دونالد شبیه سازی می کند که راه راه ها سیب زمینی سرخ کرده هستند و از بسته بندی های معمول مارک همبرگر بیرون می آیند.
 
2.- از صندلی های شهری استفاده کنید
با پیروی از منطق مشابه گذرگاه های گورخر ، اقدامی که بازاریابی چریکی در صندلی های شهری دنبال می کند ، گرفتن مشتری در مکان معمول خود است. کیت کت به مدفوع تخته شکلات معروف است. این قنادی از طراحی نمادین محصولات خود ، به صورت میله ، با استفاده از کاغذ قرمز معروف استفاده می کند.
 
3.- ایستگاه های اتوبوس
کدام یک از ما ایستگاه اتوبوس را با تبلیغات مشاهده نکرد؟ ایستگاه های اتوبوس مکان های مناسبی برای این نوع فعالیت ها هستند زیرا:
 
    هجوم منظم مردم وجود دارد.
    این یک منطقه ترانزیتی نیست ، اما کاربران زمان زیادی را در آنجا می گذرانند به همین دلیل نام تجاری می تواند توجه آنها را به خود جلب کند.
    مواردی وجود دارد که می توانید با آنها بازی کنید: پناهگاه اتوبوس ، صندلی
 
4- بازاریابی جنگ چریکی در حمل و نقل عمومی
حمل و نقل عمومی مکان دیگری است که تخیل بازاریابی چریکی شما را متعجب خواهد کرد. یافتن اتوبوس های پیچیده در فیلم ها ، مشاغل ، رستوران ها و تبلیغات مراکز خرید غیر معمول نیست ... اما تبلیغات این باغ وحش در اتوبوس های محلی شهرشان اصلی بود. یک مار به دور اتوبوس می پیچد و ارابه را خرد می کند ، چیزی شگفت انگیز و منحصر به فرد.
 
با اتوبوس ها پیگیری کنید ، آیا تصور می کنید از دستگیره ها به عنوان عنصر تبلیغ استفاده کنید؟ خوب این همان چیزی است که برند ساعت IWC فکر می کند ، آنها از یک طراحی اتوبوس سفارشی استفاده کرده اند. کاربر اتوبوسی که استفاده می کند ، نحوه قرارگیری ساعت بر روی مچ دست او را می بیند و در مورد اینکه آیا این محصول علاقه او را جلب می کند یا خیر ، تصور می کند. طرحی با قدرت خلاقیت عالی زیرا بسیار مربوط به محصول است.
 
5.- در اماکن عمومی دیگر
جنگ باندهای خیابانی فقط بر روی حمل و نقل عمومی نیست بلکه گذرگاه عابر پیاده یا ایستگاه های اتوبوس است. این خیلی فراتر می رود و به موارد متداولی که در خیابان می یابیم برمی گردد: جعبه های کاغذی ، فانوس ها ، چراغ راهنمایی یا ساختمانها. همه چیز برای ایجاد بازاریابی چریکی مفید است.
 
به عنوان مثال ، این روش میله را به گونه ای شبیه می کند که وارد یک تونل جاده می شود گویی که لوله ای برای یکی از جاروبرقی هایش است.



:: موضوعات مرتبط: دیجی بلاگ , ,
:: برچسب‌ها: بازاریابی ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: